Praktyczny kurs coachingu – Studium Coacha Life

Być może jesteś przepracowanym profesjonalistą potrzebującym poukładania priorytetów, a może wolnym strzelcem poszukującym inspiracji. Może realizujesz się jako mama lub tata i chcesz pogodzić swoje pasje z życiem rodzinnym, Może zarządzasz zespołem i mimo, iż wychodzisz z siebie, nie uzyskujesz spodziewanych rezultatów. Może życie zmusza Cię do podejmowania niewygodnych lub niepopularnych decyzji? Może czujesz, że tylko krok dzieli Cię od wejścia na właściwą ścieżkę, lecz z jakichś powodów nie robisz go? A może chcesz wzmocnić swoje kompetencje i stać się coachem?

slider_www_SCLZapraszamy w niezwykłą podróż, podczas której poznasz mechanizmy rządzące rozwojem i postępowaniem człowieka. Przygotuj się na wymagający zaangażowania, szczerości wobec siebie i otwartości proces. W praktyce opanujesz i zaczniesz stosować umiejętności coacha.

Czym jest Studium Coacha Life?

Studium Coacha Life to intensywny akredytowany kurs dla osób chcących poznać i stosować podejście coachingowe w życiu osobistym i zawodowym. Zajęcia podzielone są na dziewięć dwudniowych modułów odbywających się w miesięcznych odstępach. Kurs składa się z dwóch części: Studium Coacha Life StartUp i Studium Coacha Life Advanced. Forma warsztatowa i różnorodność form samodzielnej pracy pomiędzy zajęciami sprawia, iż uczestnicy świadomie w praktyce opanowują kompetencje coachingowe.

Moduł I II III IV V VI VII VIII IX
Studium Coacha Life StartUp Advanced

Dwuczęściowa formuła pozwala uczestnikom świadome podjęcie decyzji o dalszym rozwijaniu kompetencji coachingowych po kursie StartUp. Z drugiej strony ułatwia sfinansowanie przedsięwzięcia w dogodnym dla siebie czasie.

Studium Coacha Life - Start Up - certyfikowany kurs coachinguStudium Coacha Life StartUp

Warsztat Coaching StartUp jest pierwszym etapem przekrojowego kursu coachingu Studium Coacha Life, gdzie podczas 28 godzin zajęć opanujesz solidne podstawy. Możesz stać się profesjonalnym coachem (jeśli podejmiesz taką decyzję). Możesz także zdobyć kluczowe umiejętności coachingowe z zamiarem włączenia ich do codziennego życia i z satysfakcją obserwować zmieniającą się jakość relacji z bliskimi, rodziną i współpracownikami. Podczas czterech dni przez zabawę i rozmowy dokonasz odkryć na swój temat. Przez doświadczanie, autorefleksję, ćwiczenia z uczestnikami i prowadzącymi zobaczysz jak inni dzięki Tobie dochodzą do ważnych dla siebie wniosków. Zbadasz, jak Twój umysł, emocje i ciało radzą sobie z życiowymi wyzwaniami.

Pierwsza część – StartUp służy poznaniu: podstaw coachingu w praktyce, zakresu jego zastosowań, przydatności w życiu zawodowym i prywatnym uczestników, sposobu pracy trenerów, nakładu czasu i zaangażowania wymaganego do opanowania zawodu coacha, sprawdzeniu  kiedy i w jakim trybie uczestnik jest gotowy  podjąć takie wyzwanie.

Z zajęć uczestnicy wychodzą z umiejętnością zadawania pytań w miejsce doradzania, z postawą szacunku i zaciekawienia drugim człowiekiem, doświadczeniem prowadzenia sesji coachingowej wg. przećwiczonej struktury.

SC-Life_advanced_logo_600_600Studium Coacha Life Advanced

Część druga Studium Coacha Life Advanced przeznaczona jest dla osób zdecydowanych na profesjonalne opanowanie zawodu coacha. Siedem dwudniowych spotkań zostało zaplanowane w taki sposób, że uczestnicy przechodzą w ich trakcie długi proces coachingowy na sobie.  Cel procesu jest trojaki: rozwinięcie wewnętrznego coacha, stworzenie wewnętrznego „mentora”, oraz doświadczenie przebiegu procesu coachingu na sobie.

W trakcie zajęć nacisk jest położony na zbudowanie w uczestnikach wiary w swoje możliwości poprzez praktykę coachingu na realnych życiowych wyzwaniach oraz  odkrywanie swoich mocnych stron, na których mogą bezpiecznie oprzeć się w roli coacha. By  zrealizować drugi cel skupiamy się na umiejętności sięgania po informację zwrotną i poddawania jej głębokiej refleksji, zarówno samodzielnie, jak i na superwizji, co sprzyja rozwijaniu w sobie obserwatora, opiekuna, doradcy – kogoś w rodzaju „mentora” czuwającego nad wytyczaniem ścieżki rozwoju przez całe życie. Trzeciemu celowi służy prowadzenie zajęć przez dwóch trenerów czuwających nad procesem, któremu podlegają uczestnicy, dzięki czemu doświadczają oni głębokich zmian w swoim nastawieniu do ludzi, wyzwań, roli coacha a równocześnie poznają na sobie przebieg procesu coachingu wielopoziomowego. Podlegając wzajemnemu coachingowi w ramach poznawania i ćwiczenia kolejnych technik a także dzieląc się na forum doświadczeniami, wątpliwościami, odkryciami, zaskoczeniami, poznają ogromną różnorodność potrzeb i oczekiwań klientów oraz kreatywnego łączenia i dopasowywania metod pracy do sytuacji.

Zajęcia obejmują też samodzielne prowadzenie przez uczestników procesu coachingu poza salą szkoleniową. Doświadczenia z tych sesji są przedmiotem superwizji czyli refleksyjnego uczenia się ze wsparciem trenera (superwizja indywidualna) lub trenera i grupy (superwizja grupowa). Celem refleksji jest wyłonienie sposobu myślenia i postępowania, które w przyszłości pozwoli osobie działać skutecznie i z pożytkiem i dla klienta i dla coacha.

Zapisy na kurs coachinguDlaczego to robimy?

Rozwój własny to fascynujący proces. Łączymy pasję z pracą. Zależy nam na funkcjonowaniu wśród ludzi o podobnych wartościach. Nawiązujemy relacje. Zawieramy przyjaźnie i sojusze. Działamy społecznie. Wspieramy rozwój osób i grup. Doskonalimy się. Popełniamy błędy, uczymy się. Chętnie dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Wspieramy naszych klientów, a oni wspierają nas.

Kurs coachingu umożliwia nam wzajemne poznanie się. Dzielimy się osobistymi historiami. Jeśli zechcesz, poznamy Twoje. Budujemy zaufanie. Jesteśmy uczciwi, otwarci i elastyczni. Zmieniamy siebie, a to zmienia nasze otoczenie. Liczymy się z tym, że nie każdy będzie widział w nas partnera. Chcemy by ludzie w naszym otoczeniu zmieniali się na lepsze. By społeczeństwo stawało się świadome i szczęśliwe. Wśród takich ludzi chcemy żyć.

Kim jesteśmy?

Co to znaczy, że kurs posiada akredytację Izby Coachingu?

akredytacja programu szkoleniowego Izba Coachingu certyfikatCo daje akredytacja?

Na rynku coachingowym panuje spory zamęt. Ponieważ zawód coacha (wpisany na listę zawodów) może uprawiać każdy, wiele osób dopisało sobie do palety swoich działań coaching, nie wiedząc nawet czym się on charakteryzuje. Toteż środowisko rzetelnie wykształconych i świadomych potrzeby dbania o standardy coachów zmierza do uporządkowania sytuacji. W Polsce powołana została Izba Coachingu, której statutowym celem jest dbanie o jakość procesu kształcenia coachów i utrzymanie wysokich standardów ich pracy.

Jednym ze sposobów potwierdzenia zaawansowania umiejętności coacha jest akredytacja indywidualna w różnych organizacjach tym się zajmujących. Oto niektóre z korzyści płynące z przejścia procesu akredytacyjnego:

  • Coach akredytowany otrzymuje certyfikat potwierdzający jego umiejętności.
  • Coach jest promowany przez organizację akredytującą dzięki umieszczeniu jego danych na stronie internetowej organizacji.
  • Coach może się wykazać akredytacjami, o które coraz częściej pytają firmy/osoby poszukujące rzetelnego i fachowego wykonawcy usługi.
  • Coach wyróżnia się także tym, że zaangażował czas i pieniędze oraz wykazał się determinacją, by spełnić wymagania akredytacyjne.
  • Proces akredytacyjny motywuje do długofalowego planowania swojej przyszłości i zdobywania praktyki.
  • Coach korzysta z niezwykle rozwijających i wspierających rozwój coacha superwizji.
  • Coach uzyskał zewnętrzne potwierdzenie swoich umiejętności i może działać z większą pewnością siebie.
  • Coach zobowiązuje się do dalszego korzystania z superwizji i podnoszenia kompetencji, co chroni go przed rutyną i wypaleniem.
Wymagania Izby Coachingu Kryteria spełniane podczas Studium Coacha Life
125 godz. zegarowych szkolenia w zakresie coachingu Program Studium Coacha uzyskał akredytację Izby Coachingu, toteż certyfikat jego ukończenia jest wystarczającym dowodem na spełnienie wymagania.
90 godz praktyki jako coach Praktykę własną coach ewidencjonuje w trakcie spotkań z klientami – wystarczy podpisane oświadczenie o odbyciu sesji z telefonem lub adresem mailowym (data i czas trwania) w formie papierowej lub elektronicznej.
6 godz coachingu własnego Coaching własny – nie wlicza się w to coachingu ćwiczebnego odbywanego na sali szkoleniowej – potrzebne jest oświadczenie coacha o przeprowadzeniu takiego coachingu.
20 godz superwizji indywidualnej i grupowej, w tym minimum 5 godzin indywidualnej W trakcie Studium Coacha każdy z uczestników odbywa minimum 1 godz. superwizji indywidualnej i minimum 2 godz. superwizji grupowej – zazwyczaj grupowych zajęć dotyczących prowadzenia procesu coachingu jest około 4 godz.Pozostałe godziny superwizji osoba pragnąca uzyskać akredytację IC realizuje we własnym zakresie. Można skorzystać z superwizji oferowanych przez Izbę Coachingu.
Dwie rekomendacje zastępujące egzamin od superwizora akredytowanego w Izbie Coachingu.
Obie wystawiane są na podstawie superwizji uczestniczącej (superwizor obserwuje pracę coacha bezpośrednio lub w zapisie medialnym). Jedna dotyczy procesu superwizyjnego (minimum trzy sesje).
Jedną rekomendację może wystawić trener – superwizor akredytowany w IC, jeśli prowadził superwizję uczestniczącą, a osoba superwizowana spełnia wymagania akredytacyjne. Drugą rekomendację można uzyskać superwizując swoją pracę w roli coacha u superwizora wybranego z listy akredytowanych superwizorów IC  indywidualnie lub grupowo.

dziewczyna uśmiechniętaSponsorujemy młodzież  :-)

Jesteśmy rodzicami. Widzimy jak ważne i cenne dla młodych ludzi są wartości kształtowane przez coaching. Jako jedyni w Polsce proponujemy Ci wyjątkową możliwość.

Zabierz ze sobą swoje nastoletnie dziecko w wieku 14-19 lat, a my sfinansujemy jego udział w zajęciach.

To czego Ty uczysz się jako dorosły, może być jego udziałem już w szkole. Wchodząc w dojrzałość nie będzie musiało wyważać otwartych drzwi i radzić sobie z uwarunkowaniami z przeszłości. Jego rozwój będzie Ci sprawiał jeszcze większą radość i częściej wprawiał w zachwyt. Fundujemy 4 miejsca dla nastolatków w każdej edycji kursu. Pozwól swojemu synowi lub córce skorzystać z tej unikalnej możliwości razem z Tobą. Każda dorosła osoba która bierze udział w kursie, może zaprosić jedną osobę w wieku 14-19 lat, której udział finansujemy my!

Dzięki wspólnemu zaangażowaniu przeżyjecie głębokie osobiste wydarzenie. Będziecie jeszcze więcej uczyć się od siebie nawzajem. Zaczniecie się lepiej dogadywać z innymi ludźmi (a może nawet między sobą). Będziecie mieli nowe fascynujące tematy rozmów i uwrażliwicie swoje postrzeganie świata.

Skąd czerpiemy wiedzę?

Naszą wiedzę i umiejętności opieramy na ciągłym studiowaniu oraz doświadczaniu coachingu i treningu pod okiem wytrawnych coachów praktyków o międzynarodowym uznaniu, w tym między innymi: Roberta Diltsa, Josepha Riggio, Richarda Bolstada, Franka Farrelly’ego, Suzy Smith, Johna Grindera. Rozwijaliśmy także umiejętności z różnych innych obszarów oddziaływania na człowieka takich jak kinezjologia, gry rozwojowe, ruch spontaniczny, taniec pięciu rytmów,  relaks, praca z oddechem, ustawienia rodzin, medytacja, hipnoza, joga, Qi-Gong… Zaplecze teoretyczne stanowią najnowsze wyniki badań  psychologicznych, neurobiologicznych, medycznych, społecznych. Realizujemy własne inicjatywy, by propagować coaching w różnych dziedzinach i obszarach zastosowań.

mapa sukcesProgram Studium Coacha Life

Zajęcia odbywają się w modułach. Moduł to dwa dni, czyli 14h zajęć. Pierwsza część Studium Coacha Life StartUp to moduły I i II. Studium Coacha Life Advanced to 7 kolejnych modułów. Cały kurs składa się z dziewięciu modułów zakończonych egzaminem – razem 126h zegarowych.

  1. budowanie zaufania w relacji (fizycznie, emocjonalnie, mentalnie)
  2. rozwijanie umiejętności obserwacji sygnałów niewerbalnych w komunikacji
  3. przejście od szukania winnych (obwinianie sytuacji) do szukania rozwiązań
  4. wyłanianie celu sesji i zżywanie się ze stanem jego realizacji
  5. techniki zmiany perspektywy poprzez stan, wczuwanie się w punkt widzenia 2. os, obserwację z różnych pozycji w przestrzeni i w czasie
  6. zastosowanie metafory w coachingu
  7. korzystanie z mentorów
  8. oparcie motywacji na wartościach
  9. struktura sesji coachingowej oraz jej scenariusz
  10. sięganie po informację zwrotną i refleksyjne uczenie się z doświadczeń
  11. kontrakt w coachingu

SCL3 – Strategia zmiany

Zaczynamy od zmiany, ponieważ jest ona nieodzowną składową życia każdego z nas a zarazem podstawą i napędem rozwoju. Niektórzy za miarę inteligencji człowieka uważają zdolność dostosowywania się do zmieniającego się środowiska. Stawianie sobie celów i planowanie kroków, by je osiągać, to podstawa coachingu. Na tych zajęciach uczestnicy poznają poziomy logiczne Roberta Diltsa i ćwiczą badanie z ich pomocą pożądanej przez klienta zmiany. Zaprzyjaźniają się także z różnymi metodami angażowania w działania obu półkul mózgowych, co podnosi kreatywność w poszukiwaniu rozwiązań. Następnie  krok po kroku przechodzą przez proces wyłonienia celu, jego wyobrażenia sobie i doświadczenia (jakby był już zrealizowany), wyłonienia etapów prowadzących do jego osiągnięcia, wzmocnienia wiary w siebie i motywacji do działania, zaplanowania pierwszego kroku oraz uodpornienia na niewspierające komentarze ważnych dla nich osób. Zrealizowanie tego kroku jest tematem zadania domowego – krótkich telefonicznych rozmów coachingowych prowadzonych pomiędzy uczestnikami, gdzie każdy jest coachem dla jednego z uczestników i klientem dla innego.

  • struktura badania pożądanej zmiany (poziomy R.Diltsa)
  • różnice w uczeniu się – indywidualna strategia zmiany
  • rozwijanie kreatywności poprzez korzystanie z wizualnego strumienia świadomości
  • coaching „dwupółkulowy” – różne metody łączenia myślenia logicznego z obrazowym
  • wizja celu i stan jakby cel był już osiągnięty
  • planowanie kroków i wzmacnianie motywacji z pomocą mentorów
  • uodpornianie na niewspierające komentarze ważnych osób
  • zadania coachingowe

Do domu –  krótkie coachingowe rozmowy podtrzymujące motywację do wykonania 1. kroku do opracowanego na zajęciach celu

SCL4 – Efektywność coacha (strategia uczenia się)

Zajęcia te zatytułowaliśmy „Efektywność coacha”, gdyż służą one rozwinięciu u coacha zmysłu obserwacji zarówno różnorodności potencjału, którym dysponuje klient (osiem inteligencji wg H.Gardnera), indywidualnego sposobu zbierania i przetwarzania informacji (zmysłowe kanały percepcji), jak i strategii mentalnych stosowanych, by skutecznie osiągać cele. Obserwowanie zewnętrznych oznak takich jak sposób gestykulacji, używane zwroty językowe, kolejność używania słów odpowiadających różnym zmysłom, skupianie wzroku na określonych przestrzeniach, odwoływanie się do specyficznych możliwości i ograniczeń, niesie coachowi ogromny zasób informacji o funkcjonowaniu klienta, jego mocnych stronach, budujących strategiach, które wykorzystane w procesie coachingu czynią go efektywnym, ekologicznym i twórczym. Na zakończenie uczestnicy wymyślają zadania coachingowe dla kolegów do wykonania przed kolejnym zjazdem.

  • podążanie w coachingu „za” klientem (brak własnej agendy na sesję)
  • rozwijanie obserwacji mocnych stron klienta (osiem inteligencji H. Gardnera)
  • rozpoznawanie strategii mentalnych po zachowaniach i sposobie wypowiadania się
  • techniki wprowadzania zmiany przez klienta na poziomie jego otoczenia oraz poprzez naukę nowych zachowań
  • urealnianie samooceny klienta i podnoszenie wiary w jego możliwości
  • badanie niewspierającego scenariusza wg. którego klient podchodzi do wyzwań i jego pożądana transformacja
  • strategia uczenia się
  • modelowanie nowych umiejętności
  • zadania domowe

Do domu – wykonaj zadanie coachingowe

SCL5 – Efektywność klienta  (strategia podejmowania decyzji)

Celem coachingu jest przeprowadzenie pożądanej przez klienta zmiany. Aby klient  podejmował decyzje i konsekwentnie realizował swoje cele, potrzebuje dysponować siłą napędową do uczenia się,  zdobywania nowych umiejętności i stawiania czoła przeciwnościom. Głęboka wewnętrzna motywacja oparta jest na indywidualnych wartościach popartych zestawem wspierających je przekonań. Poznanie dynamiki spiralnego rozwoju Clare’a Gravesa pomaga przyszłym coachom zrozumieć ewolucję wartości w ciągu życia człowieka, pojawianie się konfliktów, kryzysów i chaosu. Umiejętność wyłaniania ograniczających klienta przekonań i wsparcie go w ich aktualizacji, poznanie technik pracy z różnego rodzajami dylematami, pozwala na taką podbudowę motywacji klienta, że staje się on skuteczny i efektywny w realizacji swoich planów. W przerwie między zjazdami każdy uczestnik prowadzi godzinną sesję z innym uczestnikiem i opisuje ją wg podanego schematu celem przedstawienia sesji na superwizji.

  • strategia podejmowania decyzji
  • dynamika spiralnego rozwoju Clare’a Gravesa
  • techniki wyłaniania ograniczeń i zamiana hamulców na dopalacze
  • techniki zmiany przekonań
  • zauważanie sprzecznych sygnałów rozmówcy
  • praca z konfliktem zachowań
  • rozwiązywanie konfliktów wartości
  • podejście do podwójnego związania
  • sposoby wzmacnianie motywacji
  • strategie niepożądanych działań jako źródło siły (niewykonanie zadania coachingowego)
  • samodzielne tworzenie ćwiczeń służących zmianie przekonań

Do domu – godzinna sesja coachingu z innym uczestnikiem zajęć i opisanie jej wg schematu do superwizji, pisemna powtórka z teorii -część 1.

SCL6 – Perspektywa długofalowa  (strategia działania długofalowego)

Działając na dolnych poziomach logicznych R. Diltsa mamy do czynienia najczęściej z coachingiem zadaniowym (np. chodzę na siłownię trzy razy w tygodniu), który nie wymaga wprowadzenia dużych zmian. Wraz z działaniem na coraz wyższych poziomach logicznych (strategii myślenia, wartości, przekonań i tożsamości, misji) zamienia się on w coaching transformacyjny (np. dbam o sprawność fizyczną), często wymagający cyklu spotkań (proces coachingu).  Uczestnicy poznają techniki pracy pozwalające na coaching  z celami długofalowymi, transformującymi. Także jest to czas na rozwijanie refleksji dotyczącej  działania jako coach; uczestnicy nagrywają zapis sesji do analizy w domu oraz prowadzą obserwowaną sesję z klientem zewnętrznym i poddają swoją pracę superwizji.

  • omówienie pracy na poziomach tożsamości, misji i wizji
  • rozwijanie wybranej roli
  • przekształcanie marzeń w realny projekt
  • wyłanianie misji i wizji spełnienia – sesja z zapisem audio do analizy w domu
  • odkrywanie perspektywy czasowej służącej swobodzie kreowania rozwiązań
  • rozwój perspektywy czasu w spiralnej dynamice Clare’a Gravesa
  • obserwowana sesja coachingowa z klientem zewnętrznym
  • zebranie informacji zwrotnej od klienta i obserwatora
  • superwizja grupowa
  • zastosowanie strategii Vonneguta w coachingu

Do domu – analiza nagrania wg zadanych kryteriów, rozpoczęcie procesu coachingu poza salą szkoleniową z opisem dla celów superwizji

SCL7 – Zarządzanie relacjami

Na tych zajęciach uczestnicy rozwijają umiejętność wyłaniania celów, które dotyczą relacji z innymi osobami. Poznają techniki pracy służące radzeniu sobie z różnymi emocjami, między innymi z rozczarowaniem związanym z poderwaniem zaufania do autorytetu.  Uczą się wyłaniać potrzeby i odróżniać je od sposobów ich realizacji, wprowadzać zmiany w swoim nastawieniu by wpłynąć na  jakość relacji.  Ćwiczą wyłanianie intencji wypowiedzi rozmówcy, analizę kosztów pozostania w relacji względnie jej przebudowy, zbliżanie osób poprzez łączenie różniących je wartości. Także emocjonalne domykanie zakończonych relacji. Poznają zasady rządzące relacjami w rodzinie.

  • techniki pracy z emocjami
  • praca z doświadczeniem poderwania autorytetu
  • granice odpowiedzialności w relacji
  • badanie potrzeb w relacji z różnych perspektyw
  • potrzeby a sposoby ich zaspokajania
  • techniki tworzenia relacji o pożądanej jakości
  • katalizatory dobrych relacji
  • cztery poziomy komunikatów
  • rachunek zysków i kosztów relacji
  • badanie bilansu zysków i strat energii w relacjach
  • łączenie wartości między dwiema osobami
  • wizja rozwiązania w metaforze
  • zasady rządzące relacjami w rodzinie
  • wewnętrzne domknięcie relacji zakończonej zewnętrznie

Do domu – ciąg dalszy procesu coachingu poza salą szkoleniową z opisem dla celów superwizji – korzystanie z superwizji trenerów

SCL8 – Zarządzanie systemami

Kolejnym krokiem w rozwoju warsztatu coacha jest umiejętność pracy z systemami, w których funkcjonuje klient. Opisywanie systemu jest i trudne i czasochłonne, dlatego uczestnicy uczą się korzystania ze schematów (map), które obrazowo odzwierciedlają sytuację. Poznają sposoby docierania do kluczowych informacji „zapisanych” w schemacie oraz do znajdowania punktu krytycznego, którego przebudowa uruchomi pożądane zmiany w całym systemie. Zapoznają się też z ewolucją postrzegania systemów (rodzinnego, zawodowego), z dodatkową perspektywą systemową, która bierze pod uwagę dobro systemu oraz z metodą budowania więzi w zespołach na poziomie wartości.

  • superwizja grupowa dotycząca prowadzonych procesów coachingu
  • omówienie wewnętrznej panoramy społecznej (przestrzennego rozkładu zapisu doświadczeń)
  • wizualny schemat systemu i wyłanianie z niego informacji
  • przebudowa schematu na pożądany i sprzyjający wszystkim elementom
  • ewolucja postrzegania rodziny na różnych poziomach Clare’a Gravesa
  • rozwiązywanie trudności na poziomie pierwotnego zapisu (doznań fiz. i emocjonalnych)
  • zastosowanie mapy systemu w kontekście celu zawodowego
  • dobro systemu – zastosowanie czterech pozycji percepcyjnych (ja, 2. człowiek, obserwator, system)
  • ewolucja postrzegania wartości zawodowych w różnych okresach życia/rolach/pozycjach wg spiralnej dynamiki Clare’a Gravesa
  • budowanie wspólnoty w zespole poprzez łączenie wartości jego uczestników

Do domu – pisemna powtórka z teorii – część 2., ciąg dalszy procesu coachingu poza salą szkoleniową z opisem dla celów superwizji – korzystanie z superwizji trenerów

SCL9 – Egzamin – łączenie metod coachingowych

Ostatni moduł obejmuje omówienie pytań i wątpliwości uczestników dotyczących pisemnej części egzaminu oraz superwizję prowadzonych przez uczestników procesów coachingu. Przed obserwowaną sesją coachingu (wchodzącą w skład   egzaminu), uczestnicy ćwiczą technikę przekraczania strachu/tremy. Po sesji uczą się sięgania po informację zwrotną w taki sposób, żeby była klarowna i budująca (wewnętrzny mentor). W dalszej części poznają sposoby integrowania wiedzy, umiejętności i doświadczeń w roli coacha. Na zakończenie jako coache „zintegrowani”  prowadzą coaching, w którym całą odpowiedzialność za odkrywanie rozwiązań a nawet za wymyślanie pytań coachingowych oddają klientowi.

  • omówienie pisemnej powtórki
  • praca ze strachem (tremą) przed egzaminami
  • superwizja grupowa własnej pracy jako coach
  • obserwowana egzaminacyjna sesja coachingu
  • informacja zwrotna po sesji
  • nieinwazyjne sposoby dawania informacji zwrotnej
  • nietypowe podejście do zagadnienia (np. do reakcji na informację zwrotną)
  • skojarzenia wsparciem integracji obaw przed rolą coacha/mentora
  • omówienie procesu coachingu
  • tożsamość coacha – wielopoziomowa integracja
  • korzystanie z zasobów klienta do prowadzenia coachingu
  • podsumowanie

Co osiągnęli i kim są absolwenci Studium Coacha Life?

Wciąż się wahasz? To dobrze. Poniżej przeczytasz opinie, którymi zechcieli podzielić się z nami uczestnicy poprzednich edycji. Jesteśmy im wdzięczni za udział i za propagowanie idei coachingu w Polsce.

Agnieszka Chrzanowska-Dzido

IIC Coach, Trener, Konsultant Uczestniczyłam w studium basic coach i executive coach, w przerwach na …..dokonanie zmian zawodowych i osobistych, które mnie spotkały na skutek aktywnego partycypowania w zajęciach. Korzyścią dla mnie było uzupełnienie wiedzy z zakresu psychologii, zasad prowadzenia sesji rozwojowych z klientem.  Bardzo odpowiadała mi atmosfera na zajęciach, szerokie spektrum wiedzy przekazywane studentom, szczególnie lubiłam ćwiczenia,…

Ewa Dziubanii Pniewska

life coach & coach relacji oraz trener rozwoju osobistego. Ukończyłam Studium Coacha Basic, które odbyło się w Gdańsku. Otrzymałam profesjonalną wiedzę połączoną z życzliwością prowadzących zajęcia ( Monika Zubrzycka- Nowak i Katarzyna Rybczyńska). Aktywnie uczestniczyłam w każdym ćwiczeniu, przeszłam proces coachingowy na sobie i odkryłam pasję życia. Później ukończyłam studia podyplomowe z coachingu i wiele…

Liliana Kupaj

Master Coach ICI, Trener Transforming Communication™ Czas siedem lat temu był dla mnie czasem oświecenia, zwrotem w życiu, przebudzeniem, uwierzeniem, że mam wpływ na swoje życie. Coaching pokochałam tak bardzo, że stał się moim stylem życia. Zaczęłam uczyć coachingu innych ludzi. Napisałam dwie książki „Twój podręczny mentor” narzędzia dla coachów – jest w druku oraz…

Grażyna Kołodziej

Coach Coaching pozwolił mi uporządkować to, co we mnie się kotłowało – uświadomić mi motywy mojego działania (nieświadome stało się bardziej świadome). To jeszcze nie koniec, ale jest postęp. Dzięki niemu dowiedziałam się dużo o relacjach z in. ludźmi, głównie, dlaczego z jednymi prawie wszystko samo wychodzi, a z innymi za Chiny prawie nic. To…

Piotr Ławacz

Coach ACC ICF, Trener Biznesu, Psycholog, Lider Komitetu Gdańskiego ICF Studium było jednym z pierwszych moich szkoleń coachingowych i ukształtowało moje podstawy pracy jako coacha. Poznałem na nim cały wachlarz narzędzi coachingowych, zrozumiałem strukturę coachingu, jako procesu zmiany oraz strukturę pojedynczej sesji. Wpływ prowadzących (Moniki i Kasi) oraz liczne rozmowy, wymiana doświadczeń z uczestnikami budowały…

Co otrzymujesz podczas zajęć?

  • Wiedzę i metody od doświadczonych trenerów i praktykujących coachów
  • 126 godzin zegarowych praktycznego treningu umiejętności coachingowych i interpersonalnych
  • Materiały szkoleniowe w formie drukowanej i elektronicznej
  • Szansę rozwiązania problemów i zmierzenia się ze stojącymi przed Tobą wyzwań
  • Wsparcie grupy wartościowych ludzi, z którymi być może nawiążesz znajomość na długie lata
  • Otwartą drogę do podjęcia świadomej decyzji o dalszym stawaniu profesjonalnym coachem

Kameralna 12-osobowa grupa

sala konferencyjnaKurs ma kameralną formułę. By umożliwić efektywne i intensywne zajęcia zapraszamy co najwyżej 12 uczestników. Z opinii absolwentów wynika, że taki zespół zapewnia możliwość ćwiczenia z różnymi osobami. Energia utrzymuje się na wysokim poziomie. Mała liczebność pozwala na wnikliwe obserwowanie uczestników, wzajemny coaching i dynamiczne prowadzenie zajęć. Ekskluzywny charakter warsztatu gwarantuje dobry, bezpośredni kontakt z uczestnikami, żywą i konstruktywną dyskusję, bezpieczeństwo i zaufanie. Przede wszystkim jednak buduje przyjacielskie relacje.

  • Zajęcia stacjonarne odbywają się w soboty i niedziele od 9.00 do 17.00
  • Zajęcia wyjazdowe odbywają się we czwartek od godziny 12.00 do 19.00, w piątek i sobotę od 9.00 do 18.00, w niedzielę od 9.00 do 16.00
  • Zapewniamy odpowiednią przestrzeń, wyposażenie, energię, zapał i czas do ćwiczeń, napoje zimne i gorące

Najbliższy warsztat Studium Coacha Life StartUp zaczyna się za:

Zapisy i cena

Przed udziałem w kursie uczestnik proszony jest o zapoznanie się i zaakceptowanie regulaminu.

Umowa z uczestnikiem szkoleń z zakresu coachingu
organizowanych przez
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne – Szkolenia Monika Zubrzycka Nowak

  1. Regulamin określa zasady zgłaszania się i uczestnictwa w szkoleniach z zakresu coachingu organizowanych przez Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne – Szkolenia, ul. Szpilmana 13, 05-092 Łomianki Dolne NIP 118-003-96-87.
  2. Przyjęcie na szkolenie odbywa się na podstawie rozmowy z trenerem prowadzącym oraz po wpłacie ustalonej zaliczki (zajęcia cykliczne) i 50% szkolenia (zajęcia jednorazowe) i po potwierdzeniu przez GWPS, że jest miejsce.
  3. Zwrot zaliczki: w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia (liczy się data wpływu oświadczenia w formie pisemnej mailem na adres gwps@gwps.pl) uczestnikowi przysługuje zwrot uiszczonej zaliczki z potrąceniem kosztów operacyjnych w wysokości 40% kosztu modułu (zajęcia cykliczne) lub 40% kosztu szkolenia. W przypadku otrzymania oświadczenia o rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 6 dni licząc od daty rozpoczęcia szkolenia opłata nie podlega zwrotowi.
  4. Uczestnicy zapisani na szkolenie, nawet jeśli będą mogli wziąć udział tylko w części zajęć, wpłacają pełną kwotę za całość kursu. W kursach cyklicznych dopuszczone jest opuszczenie 15% zajęć z zastrzeżeniem, że uczestnik opanuje materiał teoretyczny z opuszczonych zajęć i przećwiczy podstawowe techniki (wyznaczone przez trenera), by grupa mogła dalej efektywnie pracować. GWPS stwarza możliwość odrobienia zaległych zajęć, jeśli odbywają się analogiczne zajęcia innej grupy lub organizuje dodatkowe zajęcia uzupełniające dodatkowo płatne. Osoba, która opuści i nie uzupełni więcej niż 15% zajęć może kontynuować naukę z kolejnym kursem tego samego typu, chyba, że znajdzie wraz z trenerem inne rozwiązanie.
  5. Uczestnicy są zobowiązani do wykonywania przewidzianych kursem zadań (takich jak poznawanie teorii, wykonywanie ćwiczeń w trakcie zajęć, prowadzenie coachingów ćwiczebnych, przyjmowanie informacji zwrotnej, opisywanie sesji, podleganie superwizji, rozwiązywanie testów, pisanie prac, nagrywanie sesji itp.). Osoby nie wykonujące przewidzianych zadań lub swoim zachowaniem (takim jak agresja słowna, niekończące się udowodnianie swojej racji, zajmowanie swoimi problemami nieproporcjonalnej ilości czasu…) zaburzające proces nauki grupy mogą zostać poproszone o skorzystanie z coachingu lub terapii celem wyeliminowania zaburzającego zachowania lub o opuszczenie grupy. W takim przypadku uczestnik płaci tylko za odbyte zajęcia.
  6. Trenerzy są zobowiązani do proszenia uczestników o bieżącą informację zwrotną na temat sposobu prowadzenia zajęć i możliwości ich usprawnienia pod kątem efektywności i dobra procesu grupowego.
  7. Organizator zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia w planowanym terminie, z przyczyn od niego niezależnych, takich jak: zdarzenie noszące cechy siły wyższej czy choroba prowadzącego. W takim przypadku Organizator zaproponuje inny termin realizacji szkolenia.
  8. Uczestnik dostaje zaświadczenie o odbyciu szkolenia z wymienionym obszarem tematycznym oraz liczbą godzin, na których był obecny. Certyfikaty wydaje się, gdy uczestnik spełni wszystkie opisane w wymaganiach dotyczących danego kursu warunki (takie jak: obecność, testy, egzamin, praktyka, superwizja, prace pisemne…)
  9. Zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są poprzez formularz zamieszczony na stronie ww.gwps.pl , mailem: gwps@gwps.pl lub telefonicznie 502-033-734, 509-678-872.
  10. Osoby, które zakończyły certyfikatem wcześniejsze edycje szkoleń caochingowych w GWPS mogą powtarzać moduły za opłatą wynosząca 33% ceny szkolenia.
  11. W przypadku odwołania zajęć z winy prowadzącego i/lub organizatora opłata wniesiona za szkolenie zostanie zwrócona bez jakichkolwiek opłat manipulacyjnych na konto podane przez Uczestnika.
  12. Cena obejmuje wyłącznie opłatę za szkolenie i nie obejmuje kosztów dojazdu, noclegu i wyżywienia.
  13. W trakcie realizacji programu poszczególnych modułów udział będą brali również klienci zewnętrzni.
  14. Zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (Dz.U. Z roku 1997, nr 133, poz. 883), Zgłaszający wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez GWPS w celu organizowania i realizacji szkolenia.
  15. Regulamin dostępny jest do wglądu na stronie internetowej www.gwps.pl oraz przesłany zostanie drogą elektroniczną jako załącznik do każdego uczestnika zapisującego się na zajęcia.
  16. GWPS zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do niniejszego regulaminu. Zaistniałe zmiany będą na bieżąco publikowane na stronie internetowej www.gwps.pl.

Promocyjne ceny kursu

Studium Coacha Life StartUp - rabat 40% na kurs coachingu

Studium Coacha Life StartUp z rabatem
Cena 1 770 zł,- brutto 
(Dla osób samodzielnie finansujących kurs)

Studium Coacha Life StartUp - rabat 20% na kurs coachingu

Studium Coacha Life StartUp z rabatem
Cena 2 360 zł,- brutto
(Dla firm i organizacji)

Standardowe ceny kursu

Cena kursu zwiera zajęcia, materiały szkoleniowe, pokazy filmów, przerwy kawowe w profesjonalnej przestrzeni szkoleniowej. Tę kwotę opłacasz przed kursem . W kursie wyjazdowym cena noclegów z całodniowym wyżywieniem zawiera zakwaterowanie w pokojach dwuosobowych ze śniadaniem w hotelu oraz obiad i kolację w hotelu lub okolicy. Tę część opłacasz na miejscu.

Studium Coacha Life StartUp

Płatność z góry
Cena kursu – 2 950,- zł brutto

Dla kursów wyjazdowych pobyt z wyżywieniem płatny dodatkowo na miejscu około 450,- zł.

Studium Coacha Life Advanced

Płatność z góry
Cena kursu – 9 800,- zł brutto

Płatność przed każdym modułem
Cena kursu – 10 325,- zł brutto
Cena modułu – 1 475,- zł brutto

Zapisy

telefon:
Monika +48 502 033 734
Krzysiek +48 509 678 872

e-mail: gwps@gwps.pl

Komentarze są wyłączone.